Car Detailing & Home Cleaning

Car Detailing & Home Cleaning
ReflectionPerfection

۱۳۹۰ مرداد ۱, شنبه

آخرین آمار از کشته های حوادث نروژ

شاهدان اعلام کردند : که این فرد مسلح که پلیس نروژ وی را یک نروژی 32 ساله توصیف کرده در این اردوی شاخه‌ نوجوانان حزب حاکم به صورت ناگهانی به سوی جوانان شلیک کرده است.
ایسنا: شمار تلفات دو حادثه مرگبار روز جمعه در نروژ به حداقل 87 تن افزایش یافت. هم‌چنین ده‌ها تن دیگر زخمی شده‌اند.

در یکی از این حادثه‌های مرگبار یک فرد مسلح در لباس پلیس نروژ به سوی شرکت کنندگان در یک اردوی شاخه‌ نوجوانان حزب حاکم تیراندازی کرد که حداقل 80 تن کشته شدند.

در همین حال در حادثه دوم بر اثر انفجار در نزدیکی یک ساختمان دولتی در پایتخت نروژ حداقل هفت تن کشته شدند.

رییس پلیس اسلو در یک کنفرانس خبری گفت: براساس اطلاعاتی که ما در اختیار داریم تاکنون در حادثه اول حداقل 80 تن کشته شدند. نمی‌توانیم این موضوع را تضمین کنیم که شمار تلفات افزایش نمی‌یابد.

یکی دیگر از مقامات پلیس نروژ تصریح کرد: در حال بررسی این موضوع هستیم که چه کسی و یا چه کسانی عامل این دو حادثه مرگبار بودند. مشخص شده است که در حادثه اول یک فرد با لباس نظامی از سلاح گرم استفاده کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شاهدان اعلام کردند که این فرد مسلح که پلیس نروژ وی را یک نروژی 32 ساله توصیف کرده در این اردوی شاخه‌ نوجوانان حزب حاکم به صورت ناگهانی به سوی جوانان شلیک کرده است.

یکی از کانال‌های تلویزیونی نروژ در گزارشی اعلام کرد: این فرد مسلح که توسط پلیس دستگیر شده فردی بلند قد با موهای بور بوده که با افراطی‌گری‌های راستگرا ارتباط داشته است. پلیس نروژ اعلام کرد که در حال بازجویی از این فرد است.

مظنون "آندرس برینگ بریویک" معرفی شده است. این مرد در جزیره اوتوئیا، واقع در شمال غرب اسلو، دستگیر شد.

این واقعه خونین‌ترین رویداد در نروژ از زمان جنگ جهانی دوم اعلام شده است.

هم‌چنین این حادثه بزرگترین حادثه در غرب اروپا از زمان انفجار در مترو مادرید در سال 2004 که منجر به کشته شدن 191 تن شد، محسوب می‌شود.

یکی از این شاهدان در این اردوی شاخه‌ نوجوانان حزب حاکم گفت: فقط این را دیدم که به دنبال این تیراندازی افراد وحشت زده در حال فرار هستند و یکسری از این افراد نیز خود را درون آب می‌انداختند. افرادی بین سنین 14 تا 19 سال نیز در این اردو حضور داشتند.

پلیس نروژ همچنین از کشف یک بمب منفجر نشده در شمال غربی اسلو خبرداد.

مقامات نروژ اعلام کردند که ممکن است فردی که در حادثه اول نقش داشته عامل اصلی بمب گذاری در نزدیک یک ساختمان بزرگ دولتی باشد.

گفته می‌شود در انفجار دفتر نخست وزیری مواد منفجره‌ای که در یک خودرو کار گذاشته شده بود، باعث شکسته شدن شیشه‌های ساختمان دفتر نخست وزیری و ساختمان وزارت نفت و دارایی نروژ شد.

ظاهرا در زمان این انفجار، نخست وزیر نروژ در محل فعالیتش حضور نداشت.

تصاویر تلویزیونی نیز نشان داد که خسارات زیادی به این ساختمان وارد شده است.

پس از این حادثه برخی از دخالت گروه‌های افراطی خارجی از جمله القاعده و طالبان به عنوان عامل این دو حادثه یاد کردند اما برخی نیز از افراطیون داخلی نروژ به عنوان عوامل این حادثه یاد کردند.

پیش از این نروژ که یک عضو ناتو محسوب می‌شود با تهدیدهایی به دلیل ایفای نقشش در مناقشاتی همچون افغانستان و لیبی مواجه بود. هنوز نام فردی که عامل حادثه اول بوده است مشخص نشده است. همچنین هنوز انگیزه عامل یا عاملان این حادثه نیز مشخص نشده است.

آمریکا، اتحادیه اروپا، ناتو و انگلیس این دو حادثه را در نروژ محکوم کردند. ویلیام هیگ، وزیر خارجه انگلیس این حادثه را وحشتناک توصیف کرد.

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا و آندرس فوگ راسموسن، دبیرکل ناتو نیز ضمن محکوم کردن این حادثه با خانواده‌های قربانیان ابراز همدردی کردند.

آمریکا همچنین به نروژ پیشنهاد کمک به روند تحقیقات در مورد این حادثه را مطرح کرد.

علاوه بر این بان کی مون، دبیرکل سازمان متحد و رهبران بسیاری از کشورها نیز حملات مرگبار در نروژ را به شدت محکوم کرده‌اند.

در همین حال گزارش شده است بعضی از افراد حاضر در اردوگاه تابستانی برای نجات خودشان را به دریا زده بودند و نیروهای نجات به دنبال اجساد بیشتری می‌گردند.

قرار بود "ینس استولتنبرگ"، نخست وزیر نروژ، نیز در این اردو حاضر شود.

انفجار بمب در مرکز شهر اسلو و نزدیک ساختمان‌های دولتی از جمله دفتر نخست وزیر دو ساعت قبل از حمله فرد مسلح صورت گرفت.

نخست وزیر نروژ جمعه در یک کنفرانس خبری مشترک با نوت استوربرگت، وزیر دادگستری گفت کشورش با چنین حملاتی مرعوب نخواهد شد.

استولتنبرگ تاکید کرد: پیام تمام نروژ به هر کسی که به ما حمله کرده این است که شما نمی‌توانید ما را نابود کنید، نمی‌توانید دموکراسی و آرمان هایمان برای دنیایی بهتر را از بین ببرید.

وزیر دادگستری نروژ تایید کرد فردی که در رابطه با حملات مرگبار روز جمعه در این کشور دستگیر شده نروژی است.

نخست وزیر نروژ از مردم و رسانه ها خواست که از پیش داوری درباره انگیزه متهم خودداری کنند. او وعده تحقیقات گسترده درباره این حملات را داد.

هم زمان، خبرگزاری‌ها به نقل از یک مقام پلیس از کشف مقادیری مواد منفجره در جزیره اوتوئیا خبر داده‌اند.

در همین حال گزارش‌های دریافتی حاکی از این است که گروهی موسوم به "کمک‌کنندگان به جهاد جهانی" مسئول انفجار در نزدیک دفتر نخست وزیر نروژ معرفی شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر