Car Detailing & Home Cleaning

Car Detailing & Home Cleaning
ReflectionPerfection

۱۳۹۲ خرداد ۱, چهارشنبه

اکبر هاشمی رفسنجانی به زودی بیانیه ای را صادر خواهد کرد چشمها به عکس العمل او دوخته شده است

مهلت اعتراض هاشمی یا مشایی و رد صلاحیت شدگان به رد صلاحیتشان تمام شد توسط شورای نگهبان و وزارت کشور اعلام شد

اکرمی  گفت : هاشمی با بیانیه‌ای مردم را به حضور در انتخابات دعوت می‌کند/ همه تسلیم شورای نگهبان باشند

 عضو جامعه روحانیت مبارز در خصوص واکنش دولت به رد صلاحیت مشایی می گوید همه باید تسلیم شورای نگهبان باشند.

سیدرضا اکرمی : با اشاره به اعلام اسامی احراز صلاحیت شدگان ریاست جمهوری از سوی شورای نگهبان و حذف آیت الله هاشمی، گفت: شورای نگهبان نهاد قانونی تایید صلاحیت کاندیداها است و طبق همین وظیفه هم اسامی که حائز شرایط بودند را اعلام کرده است و بعد از این مردم هستند که با توجه به برنامه کاندیداها و تبلیغات آنها کاندیدای مطلوب خود را انتخاب کنند.
وی در خصوص واکنش آیت الله هاشمی به احراز صلاحیت نشدن توسط شورای نگهبان اظهار کرد: ایشان از روز اول داوطلبی شان در بیانیه ای دلیل حضورشان را با مردم در میان گذاشتند الان هم نقل شده است که ایشان به زودی بیانیه ای را صادر و مردم را به شرکت در انتخابات دعوت می کند.
نماینده پیشین مردم تهران همچنین احتمال اینکه هاشمی با علم به رد صلاحیت شدن کاندیدا شده باشد را تایید نکرد و گفت نظری در این مورد ندارم ولی بعید است که این رویکرد صحیح باشد.
اکرمی درخصوص احتمال حمایت رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام از یکی از کاندیداهای حاضر در صحنه نیز گفت: هنوز هیچ چیز قابل پیش بینی نیست و باید منتظر شد شرایط در چند روز آینده به چه سمتی حرکت می کند اما قبلا ایشان به آقای روحانی رویکرد مثبتی داشتند و احتمال حمایت از او وجود دارد.
این نماینده پیشین مجلس در پاسخ به سوالی در مورد احتمال صدور حکم حکومتی برای آقای هاشمی نیز گفت: علم غیب ندارم هیچ چیز در حال حاضر معلوم نیست.
عضو جامعه روحانیت مبارز همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص واکنش محمود احمدی‌نژاد به رد صلاحیت مشایی و پیگیری آن از طریق رهبری، گفت: شورای نگهبان نظر خود را اعلام کرده است و همه باید تسلیم نظر شورا باشند. 

 

مشایی به عزت‌الله انتظامی نامه نوشت

 اسفندیار رحیم مشایی در نامه‌ای به استاد عزت‌الله انتظامی، خطاب به وی گفت: «از وضعیتی که پیش آمد خیلی متاثر شدم. روا نیست که در پی یک عمر تلاش خاطرتان مکدر شود.»

در این نامه آمده است:

«به نام خدای مهربان

استاد عزیزم جناب آقای انتظامی

با سلام و ادب و احترام

از این فرصت استفاده کرده، ارادتم را تجدید می‌کنم. از وضعیتی که پیش آمد خیلی متاثر شدم. روا نیست که در پی یک عمر تلاش خاطرتان مکدر شود. برایتان سلامتی و سرزندگی آرزو می‌کنم و بارانی را که هم‌اکنون شروع به باریدن گرفته است، به فال نیک می‌گیرم.

دوستدار و مشتاق دیدار

اسفندیار رحیم مشایی»

 

 روزنامه ابتکار در تیتر و عکس یک شماره چهارشنبه رد صلاحیت اکبر هاشمی رفسنجانی را «شوک بزرگ» توصیف کرده و نوشته است که «شورای نگهبان با رد صلاحیت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، شوک بزرگ را به جریان انتخابات ریاست جمهوری یازدهم وارد کرد».

 روزنامه بهار نوشته است که رسانه‌های محافظه‌کار و وابسته به جناح حاکم «تمام تمرکزشان در چند روز گذشته بر این بود که هاشمی سن‌وسالش بیش از آن است که رئیس‌ جمهور شود؛ بی ‌آن ‌که یادشان باشد همین شورای نگهبان قانونی که مجلس درباره سقف‌گذاری سنی برای نامزدهای انتخابات ریاست‌ جمهوری تصویب کرده بود مخالف شرع و قانون تشخیص داد و رد کرد». این روزنامه در عین حال خبر داده است که «برخی گمانه‌زنی‌ها احتمال تغییر این فهرست را هم مطرح می‌کنند،

 روزنامه شرق نیز از قول محمدرضا تابش نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی درباره واکنش احتمالی اکبر هاشمی رفسنجانی نوشته است که «هاشمی نه انصراف می‌دهد و نه اعتراض می‌کند».
محمدرضا تابش گفته است که «هاشمی مانند برخی افراد نیست که در قدوقواره ریاست‌ جمهوری نبودند و بعد از این که به آنها خبر رد صلاحیت‌شان اعلام شد انصراف دادند یا به نفع کسی کناره‌گیری کردند، هاشمی نه انصراف می‌دهد و نه اعتراض می‌کند».

 

 

به گزارش ایسنا فرارو به نقل از الف نوشت: برخلاف بسیاری که توقع نداشتند شورای نگهبان آیت الله را رد صلاحیت کند، پیر سیاست انقلاب پیش بینی می کرد که ممکن است ناکام از رقابت بماند. به همین دلیل در دیدار با شریعتمداری که یکی دو روز بعد از ثبت نام، مهمان آیت الله بود تاکید می کند که در صحنه بمانید معلوم نیست تا روز اعلام صلاحیت ها چه اتفاقی می افتد.
اما همه در انتظار واکنش آیت الله هستند. برخی ممکن است ردصلاحیت هاشمی را آغاز فتنه جدید ببینند. این دست افراد بعید نیست که قوای امنیتی و نظامی را هم توصیه به آرایش دفاع و مقابله کنند. برخی که منطقی تر اوضاع را رصد می کنند و از توانمندی ضدانقلاب هم اطلاع دارند و بیشتر هم منش آیت الله را می شناسند، ممکن است روزهای آینده را چون دسته اول، پر تنش نبینند، اما واکنش آیت الله را علیه انتخابات و شورای نگهبان تند و شتاب زده ارزیابی کنند.
و اما انتظار دیگری هم وجود دارد. اطلاعیه چهارم آیت الله ادامه سه بیانیه قبلی است. یعنی با ادبیاتی آرام و متین و در شأن پیر معرکه انقلاب. حضور هاشمی در این دوره از انتخابات با پختگی و سعه صدر ستودنی همراه بود و برخلاف مزاح آیت الله در دیدار با دانشجویان هنوز دود از کنده بلند می شود.
آخرین بیانیه آیت الله که دیروز منتشر شد در نقد ادبیات تند و افراطی برخی منتقدین بود که همه شان را دعوت به اخلاق اسلامی و رعایت وحدت ملی و توجه به مشکلات اصلی کشور کرده بود. خبرهای رسیده حاکی از آن است که بیانیه چهارم آیت الله ادامه سه بیانیه قبلی است. هاشمی با همه انتقاداتی که به وی و برخی اطرافیانش وارد است، به تعبیر رهبر انقلاب جان و مال و عمرش را برای حفظ انقلاب و خدمت به این درخت تنومند به ارث رسیده از خون شهدا و امام خرج کرده است و بی تردید ضمن تمکین به رأی شورای نگهبان -که هرچند انتقاداتی بر آن وارد می داند که بخشی از آن نیز به حق است – همه را دعوت به خویشتنداری می کند و خواهد گفت که من به تکلیف خود گردن نهادم و شورای نگهبان نیز به آن چه فکر می کرده تکلیف است، رفتار کرده است.
آیت الله در این بیانیه خواهد گفت که در انتخابات شرکت می کنم و همه را نیز به حضور گسترده پای صندوق های رای دعوت خواهد کرد. 

 مطهری  "تنها راه‌حل این است که رهبر انقلاب با حکم حکومتی آقای هاشمی را تایید صلاحیت کند و این دور از ذهن نیست، چون آقای هاشمی پس از ثبت‌نام به ایشان گفته بودند که اگر شما مخالف هستید، من انصراف می‌دهم و ایشان گفته بودند من مخالف نیستم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر