Car Detailing & Home Cleaning

Car Detailing & Home Cleaning
ReflectionPerfection

۱۳۹۲ خرداد ۱, چهارشنبه

شورای نگهبان چه کسی را رد صلاحیت کرد هاشمی یا پایه های حکومت را

خانم هاشمی، تاکنون مساله رد صلاحیت و علت یا علل آن رسما به آقای هاشمی ابلاغ نشده و او و خانواده اش از طریق شبکه های خبری تلویزیون در جریان این امر قرار گرفته اند؛ هرچند از صبح روز گذشته و با توجه به فشارهایی که برای انصراف آقای هاشمی از حضور در انتخابات ریاست جمهوری بر او وارد می شد می دانستند صلاحیت او را رد کرده اند: "پیغام فرستاده بودند که انصراف دهید تا ردصلاحیت شما اعلام نشود". 
 اکبر هاشمی رفسنجانی از نزدیکان آیت الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی، عضوحزب جمهوری اسلامی، سرپرست وزارت کشور، رئیس مجلس شورای اسلامی، امام جمعه موقت تهران، جانشین فرماندهی کل قوا، نایب رئیس مجلس خبرگان، رئیس جمهوری،رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام , رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس شورای عالی امنیت ملی و مجلس خبرگان رهبری بوده است.
 او در آستانه ۸۰ سالگی در حالی پا به میدان مبارزه انتخاباتی گذاشته بود که منتقدان دیروزش در جبهه اصلاحات هم از او حمایت میکردند.
هنوز هیچ یک از احزاب اصلاح طلبی که از آقای هاشمی اعلام حمایت کرده اند واکنشی درقبال ردصلاحیت او نشان نداده اند اما فاطمه هاشمی می گوید که برای خانواده او خوب بود که این اتفاق (ردصلاحیت) افتاد.


نظر رهبر درباره آنهایی كه صلاحیتشان احراز نشد

بازخوانی
«اين را من اعلام ميكنم، همه‌ى افراد بدانند؛ اينهائى كه رد صلاحيت ميشوند، لزوماً آدمهاى بى‌صلاحيتى نيستند. اينجور خيال نشود كه حالا چون فلانی در انتخابات رد صلاحيت شد، پس ديگر بكلى از صلاحيت ساقط است؛ نه، طبق قانون، در انتخابات نميتواند به عنوان نامزد شركت كند، اما ممكن است مقامى كه او را رد صلاحيت كرده، اشتباه كرده باشد. ممكن است براى اين كار صلاحيت نداشته باشد، اما صلاحيتهاى فراوان ديگرى داشته باشد. اينجور نباشد كه اگر كسى رد صلاحيت شد، اين معنايش اين باشد كه او ديگر از هستى ساقط شد؛ نه، صلاحيتهاى گوناگون ديگرى وجود دارد.»


  از جمله چهره‌های شاخصی که روز گذشته با ردصلاحیتش از سوی شورای نگهبان شاهد واکنش‌های مختلفی از سوی مردم و همچنین فعالان سیاسی بوده‌ایم، هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام است. بسیاری پس از اعلام نظر شورای نگهبان منتظر واکنش شخص وی و یا ستادش در مورد این تصمیم شورای نگهبان بودند که صبح امروز رییس ستاد وی اعلام کرد که هاشمی به ردصلاحیت خود هیچ اعتراضی نخواهد کرد.


جهانگیری با تاکید بر این‌که آقای هاشمی و ستاد ایشان هیچ اعتراضی نخواهند کرد، گفت: آقای هاشمی رفسنجانی و ستاد ایشان بر اساس قانون‌مداری و اخلاق‌مداری وارد صحنه شده و ادامه راه نیز اینگونه خواهد بود.


جهانگیری همچنین تاکید کرد: هاشمی جزء استوانه‌های نظام بوده‌اند و خواهند بود ان‌شاءالله. 



دختر آیت‌الله خمینی: امام می‌گفت هاشمی برای رهبری صلاحیت دارد

زهرا مصطفوی، دختر آیت‌الله خمینی، در واکنش به رد صلاحیت اکبر هاشمی رفسنجانی در نامه‌ای به رهبر جمهوری اسلامی یادآور شد که از نگاه آیت‌الله خمینی، هاشمی رفسنجانی نیز برای رهبری شایسته بوده، و دخالت آیت‌الله خامنه‌ای برای تأیید صلاحیت او ضروری است. 


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر